Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2185
Title: การตลาดดิจิทัลเพื่อส่งเสริมและยกระดับผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตา อินทขิล ชุมชนหมู่บ้านอินทขิล อำเภอแม่แตง จังหวัดเชียงใหม่
Other Titles: Digital marketing for promote the ceramic product using Intakhil kiln in Intakhil Maetang Chiangmai
Authors: คำจินะ, ประธาน
ฟองจันทร์ตา, สุภาพร
Comejina, Prathan
Fongchanta, Supaporn
Keywords: การตลาดดิจิทัล
เตาอินทขิล
เซรามิก
Digital Marketing
Intakhil Kiln
Ceramic
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: This research titled was Digital marketing for promote the ceramic product using Intakhil Kiln at Intakhil Community, Mae Taeng, Chiang Mai.The objective of this digital marketing research project was to innovate the local ceramic producers and to operate the digital marketing for the ceramic products using Inthakhil Kiln. This also explored the producers satisfactions after applying the digital marketing to increase the sales opportunities of the ceramic products using Inthakhil Kiln at Inthakhil Community, Mae Taeng district, Chiang Mai. Muangkaen Pattana Municipality, a ceramic producer was purposed to create the variety of channel of distributions by applying the social media channels to promote the the products and the Intakhil Kiln to attract broader consumers. After conducting an interactive digital marketing training, to promote the sales opportunities of ceramic product using Intakhil Kiln, and exploring the producers satisfaction after applying the digital marketing, the satisfaction ratio was presented in high level (x ̅ = 4.83)
Description: โครงการวิจัยเรื่อง การตลาดดิจิทัลเพื่อส่งเสริมและยกระดับผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตา อินทขิล ชุมชนหมู่บ้านอินทขิล อำเภอแม่แตง จังหวัดเชียงใหม่ ฉบับนี้ วัตถุประสงค์หลักมีวัตถุประสงค์หลักเพื่อพัฒนาผู้ผลิตสินค้าในชุมชนเรียนรู้และลงมือปฏิบัติ ตามกระบวนการทางการตลาดิจิทัลเพื่อโอกาสทางการขายสินค้าผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตาอินทขิลและศึกษาความพึงพอใจของผู้ผลิตสินค้าในชุมชนภายหลังจากได้ใช้กระบวนการทางการตลาดิจิทัลเพื่อโอกาสทางการขายสินค้าผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตาอินทขิลชุมชนหมู่บ้านอินทขิล อำเภอแม่แตง จังหวัดเชียงใหม่ เทศบาลเมืองเมืองแกนพัฒนามีชุมชนที่ผลิตสินค้าและผลิตภัณฑ์ ที่ควรส่งเสริมให้เกิดช่องทางในการจำหน่ายสินค้า ที่มีความหลากหลาย โดยการวิจัย การตลาดดิจิทัลเพื่อส่งเสริมและยกระดับผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตา อินทขิล ชุมชนหมู่บ้านอินทขิลนั้นได้ ส่งเสริมการใช้งานสื่อสังคมออนไลน์ เพื่อสร้างช่องทางการตลาดในการจัดจำหน่ายและประชาสัมพันธ์ทำให้บุคคลทั่วไปได้รู้จักสินค้าและผลิตภัณฑ์ ตลอดจนได้รู้จักกับเตาอินทขิลผ่านสื่อสังคมออนไลน์ และจากการที่ได้จัดอบรมให้กับผู้ผลิตสินค้าในชุมชนได้เรียนรู้และลงมือปฏิบัติ ตามกระบวนการทางการตลาดิจิทัลเพื่อโอกาสทางการขายสินค้าผลิตภัณฑ์เซรามิกจากเตาอินทขิล และได้สำรวจความพึงพอใจของผู้ผลิตสินค้าในชุมชนภายหลังจากได้ใช้กระบวนการทางการตลาดิจิทัล มีผลลัพธ์ค่าเฉลี่ยระดับความพึงพอใจที่ระดับ พึงพอใจในระดับมากที่สุด (x ̅ = 4.83)
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/2185
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)543.92 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix (ภาคผนวก)4.15 MBAdobe PDFView/Open
Bibiliography.pdfBibiliography (บรรณานุกรม)512.19 kBAdobe PDFView/Open
Chapter1.pdfChapter1 (บทที่1)408.5 kBAdobe PDFView/Open
Chapter2.pdfChapter2 (บทที่2)718.89 kBAdobe PDFView/Open
Chapter3.pdfChapter3 (บทที่3)1.83 MBAdobe PDFView/Open
Chapter4.pdfChapter4 (บทที่4)811.36 kBAdobe PDFView/Open
Chapter5.pdfChapter5 (บทที่5)357.23 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent(สารบัญ)409.25 kBAdobe PDFView/Open
Cover.pdfCover(ปก)646.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.