Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorอัณณ์ชญากร, พัฒนประสิทธิ์-
dc.date.accessioned2019-01-07T06:56:09Z-
dc.date.available2019-01-07T06:56:09Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1300-
dc.descriptionThis research aims to study the results of implementing the Instructional packages using photo in daily life to develop reading and writing the basic words Skills in Primary Education level for children with special needs and to compare the skills of reading and writing the basic word skills in Primary Education Level for Children with Special Needs before and after using the Instructional packages using photo in daily life. The target group is children who have difficulty in reading and writing basic words in grade 1 studying in the first semester of academic year 2017 Wat Mae Gad Noi School, Tambon Pa Pai, Sansai, Chiang Mai Province. Ten students were selected purposively. Quali- experimental research was employed. The reseach tools were: (1) instructional packages using the photo in daily life (1.1) manual of instructional packages using the photo in daily life (1.1.1) lesson plans to practice reading and writing the basic words using the photo in daily life (1.1.2) the exercises skills of reading and writing basic words (2) the evaluation form of a teaching basic words daily life (3) test the skills of reading and writing basic words using the photo in daily life. The statistics used for data analysis were (Index of Item – Objective Congruence (IOC), mean, percentage and standard deviation. The research results were found that 1) after implementing the Instructional packages using photo in daily life for children who have difficulty in reading and writing, basic words, their abilities in reading and writing have improved at excellent level, and 2) The mean score of the ability to read and write basic primary education of children who have difficulty reading has improved after using the Instructional packages using photo in daily life.th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้ชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวันเพื่อพัฒนาทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานระดับประถมศึกษาสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษและเปรียบเทียบทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานระดับประถมศึกษาสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษ ก่อนและหลังใช้ชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน โดยกลุ่มเป้าหมาย คือ เด็กที่มีความต้องการพิเศษกลุ่มที่มีปัญหาการอ่านการเขียนคำพื้นฐาน ที่กำลังศึกษาอยู่ในระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนวัดแม่แก้ดน้อย ตำบลป่าไผ่ อำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่ ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2560 จำนวนทั้งสิ้น 10 คน โดยคัดเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง กระบวนการวิจัยเป็นแบบเชิงทดลอง และเครื่องมือที่ใช้ประกอบด้วย (1) ชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน (1.1) คู่มือชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน (1.1.1) แผนการฝึกทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน (1.1.2) แบบฝึกทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน (2) แบบประเมินชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน (3) แบบทดสอบทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน สถิติที่ใช้ในวิเคราะห์ข้อมูลคือแบบประเมินความสอดคล้อง (IOC) ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลวิจัยพบว่า 1. หลังการใช้ชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวันทำให้เด็กที่มีความต้องการพิเศษกลุ่มที่มีปัญหาการอ่านการเขียนคำพื้นฐานมีความสามารถในการอ่านการเขียนคำพื้นฐานระดับประถมศึกษาอยู่ในระดับ ดีมาก 2. ความสามารถในการอ่านการเขียนคำพื้นฐานระดับประถมศึกษาของเด็กที่มีความต้องการพิเศษกลุ่มที่มีปัญหาการอ่านการเขียนคำพื้นฐานที่ได้รับการสอนโดยใช้ใช้ชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวันแล้วพบว่าเด็กที่มีความต้องการพิเศษกลุ่มที่มีปัญหาการอ่านการเขียนคำพื้นฐานสามารถในการอ่านการเขียนคำพื้นฐานระดับประถมศึกษาได้ดีขึ้นth_TH
dc.description.sponsorshipมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่th_TH
dc.format.mediumApplication/pdfth_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherChiang mai Rajabhat Universityth_TH
dc.rights@CopyRightsth_TH
dc.subjectการพัฒนาชุดการสอนคำพื้นฐานth_TH
dc.subjectพัฒนาทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐานth_TH
dc.titleการพัฒนาชุดการสอนคำพื้นฐานประกอบรูปภาพจริง เรื่อง ชีวิตประจำวัน เพื่อพัฒนาทักษะการอ่านการเขียนคำพื้นฐาน ระดับประถมศึกษาสำหรับเด็กที่มีความต้องการพิเศษth_TH
dc.typeResearchth_TH
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover452.01 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract568.75 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent421.34 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1424.52 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2810.79 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3672.09 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-4678.53 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5588.3 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography412.46 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-1.pdfAppendix-1411.48 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-2.pdfAppendix-2440.44 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-3.pdfAppendix-31.05 MBAdobe PDFView/Open
Appendix-4.pdfAppendix-41.22 MBAdobe PDFView/Open
Appendix-5.pdfAppendix-5838.01 kBAdobe PDFView/Open
Appendix-6.pdfAppendix-6399.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.