Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/723
Title: การผลิตสื่อเอนิเมชั่นรายวิชาแบดมินตันสำหรับนักศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่
Other Titles: The Development of Animation Media in Badminton Instruction for Students in Chiang Mai Rajabhat University
Authors: ชัยมัง, อภิสิทธิ์
Chaiyamang, Apisit
Keywords: การผลิตสื่อ
เอนิเมชั่น
นักศึกษา มหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่
Issue Date: 2552
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้ ผู้วิจัยมุ่งที่จะศึกษาการผลิตสื่อเอนิเมชั่นรายวิชาแบดมินตันสำหรับนักศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี่ เป็นนักศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาแบดมินตัน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2551 จำนวน 55 คน ได้มาโดยวิธีการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้เป็นสื่อเอนิเมชั่นรายวิชาแบดมินตัน ผลการศึกษาวิจัย พบว่า การออกแบบครอบคลุมเนื้อหาในการเรียน และค้นหาได้สะดวกรวดเร็ว โดยการผลิตสื่อเอนิเมชั่นสำหรับรายวิชาแบดมินตัน แบ่งออกเป็น 3 ส่วนคือ วิธีการเล่นและกติกาแบดมินตัน, การแข่งขัน, ทักษะในการเล่นแบดมินตัน สื่อเอนิเมชั่นที่พัฒนาขึ้นสามารถติดตั้งและเรียกใช้โปรแกรมได้สะดวกใช้ได้ง่าย โดยใช้โปรแกรมMacromedia Flash Professional และโปรแกรม Microsoft FrontPage เป็นเครื่องมือที่ใช้สร้างโปรแกรมได้เป็นอย่างดี มีการยืดหยุ่นด้านฐานข้อมูลเป็นอย่างมาก และสามารถทำงานได้ทั้งบนคอมพิวเตอร์ส่วนบุคคล และระบบเครือข่าย อื่นๆ ผู้ใช้โปรแกรมส่วนใหญ่เห็นว่าสามารถใช้โปรแกรมได้เอง และเมนูแต่ละส่วนแยกได้ชัดเจน และมีความสะดวกในการใช้รูปแบบของเมนูการจัดเรียงของข้อมูลมีความเหมาะสม มีความซับซ้อนน้อย เกือบทุกเนื้อหาของโปรแกรมมีความครบถ้วนมีการแยกหมวดหมู่ดูได้ง่าย การเรียกใช้โปแกรมมีความรวดเร็วประกอบกับโปรแกรมเข้าใจง่ายมีเนื้อหาครบและรูปแบบเหมาะสม โปรแกรมที่พัฒนาขึ้นตรงตามความต้องการของนักศึกษา และสามารถจะนำไปประยุกต์ในการสอนในสถาบันการศึกษาอื่นๆ ได้เป็นอย่างดี
Description: This research aimed to develop practical software which promote an autonomous learning habit. The sample groups were 55 healthy which randomly selected base on purposive stratified random sampling technique. The animation media Badminton software develop by using Macromedia Flash Professional and Microsoft FrontPage. The software is divided into 2 sections; input data and a sub-program. The sub-program is divided into modules which work independently. The development is divided into 3 steps, used withthesampling to evaluate and check contents and program feedback.As the complete development, the software is divided into 3parts: the playing, rule and the events ,and the skill. The results of the evaluation are as follows : The development is more efficient. Setting and Calling program is easy to use. Each menu is clearly separated. The form style is suitable; it is easy to fill up. As the result, the development of this program is suitable for students Chiang Mai Rajabaht University use and can also be used in university at the highest level.
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/723
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover496.5 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract418.54 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent423.06 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1460.94 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2862.01 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3436.43 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-41.29 MBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5490.68 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography434.57 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix450.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.