Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/696
Title: การพัฒนาชุดเตรียมความพร้อมด้านคณิตศาสตร์ เรื่อง “รูปทรง” สำหรับนักเรียนชั้นอนุบาล 2 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่
Other Titles: The development of mathematics in “shape” for kindergarten 2 students of satitrajabhat chiangmai school
Authors: วิชัยทา, กันตภณ
Wichita, Kantaphon
Issue Date: 2552
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: This research’s objective was to compare results study to pretest and posttest The preparation in mathematics shape of kindergarten students, 2/2 and study the satisfaction for students are using results preparatory mathematics shape for kindergarten students, 2/2 at Rajbhat University ChiangMai Demonstration school. The sample in this pesearch comprised 23 kindergarten 2/2 in the first semester 2010 academic year.The instruments consisted of (1) The preparation in mathematics shape of 24 sets (2) Unit plan for 24 plans, and assessment of the satisfaction for students using result of preparatory mathematics shape for kindergarden students, 2/2 of 5 items. Data were analyzed by using percentage mean standard deviation the analytical description and t-test. The findings are as follow: 1. The achievement using the mathematical shape of the kindergarten students, 2/2 before the series prepares of 7.17 with 71.73 percent after using prepare a mathematical shape of 10.0 with 100 percent. 2. The student achievement after learning resources at the significance level of 0.01 which was indicates using a mathematical shape to develop mathematical skills in the shape of a real student and good level. 3. Student satisfaction in teaching in a preparatory math in shape with is 100.00 percent
Description: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ก่อนเรียนและหลังเรียนชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์เรื่องรูปทรง ของนักเรียนชั้นอนุบาล 2/2 และเพื่อศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการใช้ชุดเตรียมความพร้อมทางด้านคณิตศาสตร์เรื่องรูปทรงของนักเรียนชั้นอนุบาล 2/2 โรงเรียนสาธิตมหาวิทยาลัยราชภัฏเชียงใหม่กลุ่มประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ นักเรียนชั้นอนุบาล 2/2 ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2553 จำนวน 23 คนโดยการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย 1) ชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ “เรื่องรูปทรง” จำนวน 24 ชุด 2) แผนการจัดการเรียนรู้ จำนวน 24 แผน และ 3) แบบประเมินความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการเรียนการสอนโดยใช้ชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ เรื่องรูปทรง ของนักเรียนชั้นอนุบาล 2/2 จำนวน 5 ข้อ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่า t-test ผลการวิจัยครั้งนี้พบว่า 1. ผลสัมฤทธิ์การใช้ชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ เรื่อง รูปทรง ของนักเรียนชั้นอนุบาล 2/2ก่อนใช้ชุดเตรียมความพร้อมมีคะแนนเฉลี่ยของกลุ่มเท่ากับ 7.17 คิดเป็นร้อยละ 71.73 และหลังเรียนชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ เรื่อง รูปทรง มีค่าคะแนนเฉลี่ยของกลุ่มเท่ากับ 10.00 คิดเป็นร้อยละ 100.00 (ค) 2. นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ซึ่งแสดงว่าการใช้ชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ เรื่อง รูปทรง สามารถพัฒนาทักษะทางคณิตศาสตร์ในเรื่องรูปทรงของนักเรียนได้จริง 3. นักเรียนมีความพึงพอใจในการเรียนการสอนในชุดเตรียมความพร้อมทางคณิตศาสตร์ เรื่องรูปทรง โดย คิดเป็น ร้อยละ 100.00
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/696
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover (ปก)438.74 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract (บทคัดย่อ)423.08 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent (สารบัญ)408.1 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-1.pdfChapter-1 (บทที่1)400.03 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-2.pdfChapter-2 (บทที่2)546.64 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-3.pdfChapter-3 (บทที่3)414.16 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-4.pdfChapter-4 (บทที่4)409.4 kBAdobe PDFView/Open
Chapter-5.pdfChapter-5 (บทที่5)398.56 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography (บรรณานุุกรม)398.09 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix (ภาคผนวก)1.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.