Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/919
Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความสําเร็จของธุรกิจบริการชุมชนในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี
Other Titles: FACTORS EFFECTING THE SUCCESS OF COMMUNITY SERVICE BUSINESS IN PATTAYA CITY, CHONBURI PROVINCE
Authors: ตั้งเอกชัย, กําพล
Keywords: ธุรกิจบริการชุมชน
ปจจัยที่สงผลตอความสําเร็จ
เมืองพัทยา
Community Service Business
Pattaya City
The Factor Effecting the Success
Issue Date: 26-Jan-2561
Publisher: สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่
Abstract: งานวจิัยเรื่องนมี้วีัตถุประสงคเพอื่ 1) ศึกษาบริบทของธุรกิจบริการชุมชนในเมืองพัทยา จังหวัดชลบรุี และ 2) ศึกษาปจจยั ที่สงผลตอความสําเร็จของธุรกิจบริการชุมชนในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรีกล ุมตัวอยางที่ใชในการศึกษา คือ ผูนําชุมชนและ บุคคลที่มีสวนเกี่ยวของกับธุรกิจบริการชุมชนในเมืองพัทยา จํานวน 40 คน ซึ่งไดมาโดยการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือวิจัย ไดแก แบบสอบถามที่เปนแบบเลือกตอบ และแบบสัมภาษณแบบมีโครงสราง ผลการวิจัย พบวา กลุมตัวอยางสวนใหญเขาเปน สมาชิกของธุรกิจบริการชุมชน มากกวา 2 ป (รอยละ 50.00) มีงานทําประจํา (รอยละ 57.50) มีหนี้สินระดับปานกลาง (รอยละ 82.50) ไมเคยมีการจัดตั้งธุรกิจบริการชุมชนมากอน (รอยละ 52.50) และมีความสนใจใหความรวมมือกับกิจกรรมตางๆ ของธุรกิจบริการชุมชน (รอยละ 60.00) อีกทั้งตองการมีสวนรวมในกิจกรรมตางๆ ของธุรกิจบริการชุมชน มีความเชื่อมั่น ในการรวมกลุมธุรกิจบริการชุมชน สามารถบอกรายละเอียดเกี่ยวกับธุรกิจบริการชุมชนไดอยางถูกตอง คิดวาธุรกิจบริการชุมชน ของกล ุมของตนเองมีเงินทุนในการดําเนินงานเพียงพอ ธุรกิจบริการชุมชนมีเพียงพอกับความตองการของตลาด เคยไดรับ การสนับสนุนดานเครื่องมือ สมาชิกมีรายไดเพิ่มขึ้นจากการรวมธุรกิจ มีความเปนอยูดีขึ้น ผลิตภัณฑมีการพัฒนารูปแบบ อยางสมํ่าเสมอ ไดผลผลิตที่มีประสิทธิภาพ และคิดวาผลการดําเนินงานบรรลุวัตถุประสงค (รอยละ 100 เทากัน) สวนปจจัย ทั้ง 9 ดาน สงผลตอความสําเร็จของธุรกิจบริการชุมชนในเมืองพัทยา จังหวัดชลบุรี
Description: The objectives of this research paper were 1) to study the context of the Community Service Business in Pataya City, Chonburi province and 2) to study the factors that affect the success of the Community Service Business in Pataya City, Chonburi province. The samples were of community leaders and individuals who involved with the Community Service Business in Pataya City 40 people by specific method. The research tools include the questionnaire and the structured interviews. The research found that: Most were the member of the Community Service Business more than two years (50.00%). Most have work done (57.50%).Most have moderate debt (82.50%). Never established Community Service Business (52.50%). They have interested to cooperate with the activities of the Community Service Business (60.00%). They want to participate in the activities of the Community Service Business, have confident in the integration of Community Service Business. They can tell the details about the Community Service Business that correctly. The Community Service Business have adequate capital to operate, They think the Community Service Business sufficient market demand. Ever get support tools. The member of Community Service Business have increased revenue from this business venture, and the lives were better more than ever. They think the product were development regularly. The effective productivity and they think the operation achieve the purpose (100.00%). The 9 factors affect that to the success of the Community Service Business in Pataya City, Chonburi Province.
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/919
Appears in Collections:Rajabhat Chiang Mai Research Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
กำพล ตั้งเอกชัย.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.