Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorมูลศรี, กฤษติญา-
dc.contributor.authorสีดี, รัตนา-
dc.date.accessioned2018-01-26T04:52:04Z-
dc.date.available2018-01-26T04:52:04Z-
dc.date.issued2561-01-26-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/909-
dc.descriptionThis article aims to study the services guidelines of three-star hotels entrepreneur in Thailand which focused on service quality and creating perceived value of tourists customer in ASEAN community. The main informants of 30 persons were: 1) the three-star hotel manager which are the member in the Thailand Hotel Association 2) stakeholders. The tools used to collect the data were a semi-structured interview and conducted via face-to-face interviews. Data were analyzed using analytic induction. The results showed that the three-star hotels in Thailand have the tangible service guidelines that are preparation facilities by the standard indicators of the Thailand Hotel Association and build confidence of customers by showing a certificate of hotel standard and awards. And also they have training staff skilled professional standards of the hotel and build trust with customers by the security guard 24 hours a day and there are signs protective standards. In addition they provided services as courtesy, polite, generous as Thai style, without discrimination and attention to detail to each client. For the creating customer value perception it found that the hotels focuses on facilitation, conveniently location for do not waste time, simple and convenient service process to happy customers and give a privacy and security as at home itself. More over there are a unique building with Thai traditional and local knowledge provide different experiences that it can impress customers of tourist ASEAN community next.th_TH
dc.description.abstractบทความวิจัยนี้มีวัตถุประสงคเพื่อศึกษาแนวทางการใหบริการของผูประกอบการธุรกิจโรงแรมประเภท 3 ดาว ในประเทศไทย ด้านคณุภาพการบริการและการสร้างการรับรู้คุณค่าของลกูค้านักท่องเที่ยวกลุ่มประชาคมอาเซียน ผู้ให้ข้อมูลหลัก ในการศึกษา จำนวน 30 ทาน คือ 1) ผูบริหารธุรกิจโรงแรมประเภท 3 ดาวในประเทศไทยที่เปนสมาชิกสมาคมโรงแรมไทย 2) ผูมีสวนไดสวนเสียกับธุรกิจโรงแรม เครื่องมือที่ใชในการเก็บรวบรวมขอมูลคือ แบบสัมภาษณกึ่งโครงสราง และ ใชการสัมภาษณโดยวิธีเผชิญหนา วิเคราะหขอมูลโดยการวิเคราะหแบบอุปนัย ผลการวิจัยพบวา ธุรกิจโรงแรมประเภท 3 ดาว ในประเทศไทยมีแนวทางการใหบริการดานส่ิงที่จับตองได คือ มีการจัดเตรียมสิ่งอำนวยความสะดวกตามมาตรฐานชี้วัด ของสมาคมโรงแรมไทย และสรางความเชื่อถือได โดยแสดงใบรับรองมาตรฐาน และแสดงรางวัลตางๆ ที่ไดรับ และมีการจัด อบรมพนักงานใหมีทักษะอาชีพตามมาตรฐานของโรงแรม สรางความเชื่อมั่นใหกับลูกคา โดยมีเจาหนาที่รักษาความปลอดภัย ตลอด 24 ชั่วโมง และมีสัญญาณป้องกันภัยตามมาตรฐาน อีกทั้งมีการให้บริการด้วยอัธยาศัยไมตรี มีมารยาท และน้ำใจแบบไทย โดยไมเลือกปฏิบัติ ใสใจในรายละเอียดลูกคาแตละราย สวนการสรางการรับรูคุณคาของลูกคา พบวา โรงแรมเนนการอำนวย ความสะดวก ทำเลที่ตั้งสะดวก ไม่เสียเวลาเดินทาง มีขั้นตอนการบริการที่สะดวก ง่าย และให้ลูกค้ามีความสุข มีความเปนส่วนตัว และปลอดภัยเหมือนอยูบานตัวเอง อีกทั้งมีการสรางเอกลักษณดวยความเปนไทย และภูมิปญญาทองถิ่น เพื่อใหลูกคา มีประสบการณที่แตกตาง อันเปนการสรางความประทับใจใหลูกคากลุมประชาคมอาเซียนตอไปth_TH
dc.publisherสถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่th_TH
dc.subjectคุณภาพการบริการth_TH
dc.subjectนักทองเที่ยวกลุมประชาคมอาเซียนth_TH
dc.subjectโรงแรมประเภทสามดาวth_TH
dc.subjectService Qualityth_TH
dc.subjectASEAN Touriststh_TH
dc.subjectThree Star Hotel Businessth_TH
dc.titleแนวทางการพัฒนาคุณภาพการให้บริการของผู้ประกอบการธุรกิจโรงแรม ประเภท 3 ดาว ในประเทศไทย เพื่อรองรับนักท่องเที่ยวกลุ่มประชาคมอาเซียนth_TH
dc.title.alternativeSERVICE QUALITY DEVELOPMENT GUIDELINES OF THREE-STAR HOTELS ENTREPRENEUR IN THAILAND FOR ASEAN TOURISTSth_TH
dc.typeJournalth_TH
Appears in Collections:Rajabhat Chiang Mai Research Journal



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.