Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorลักษมีวาณิชย์, วิไลพร-
dc.contributor.authorLuksameevanish, Vilaiporn-
dc.contributor.authorจิวาลักษณ์, นภารัตน์-
dc.contributor.authorJiwalak, Naparat-
dc.contributor.authorเทพนวล, ดวงเดือน-
dc.contributor.authorThepnuan, Duangduean-
dc.contributor.authorทองแบน, สุกิจ-
dc.contributor.authorThongbaen, Sukij-
dc.date.accessioned2019-01-13T09:45:05Z-
dc.date.available2019-01-13T09:45:05Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttp://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1485-
dc.descriptionThis research is aimed to explore misunderstanding issues on summary and discussion writing an experimental report and to investigate the development on this writing. Three sampling groups of the frst and second year’s students, studying on General Physics 1 Laboratory, Mechanics and Thermodynamics Laboratory and Physical Chemistry 1 Laboratory, were selected. Feedback and continuous repeating were touched in class rooms. Describing data, theory written, describing procedure of experiment, copying friend, and writing without unit were explored as misunderstanding issues. One-self and instruments were blamed as a source of experimented errors. Good development on writing skill was clearly seen as the average score of “important data” was higher than 80% in the last experiment.th_TH
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อสำรวจประเด็นความเข้าใจที่คลาดเคลื่อนและติดตามพัฒนาการของ การเขียนบทสรุปและวิจารณ์ผลการทดลองทางวิทยาศาสตร์ของนักศึกษาระดับชั้นปีที่ 1 และ 2 จำนวน 3 กลุ่ม ที่เรียนรายวิชาปฏิบัติการฟิสิกส์ทั่วไป 1 รายวิชาปฏิบัติการกลศาสตร์และอุณหภูมิพลศาสตร์ และรายวิชาเคมีเชิงฟิสิกส์ 1 ที่มีรูปแบบการสอนที่เน้นการให้ข้อมูลย้อนกลับ การทำซ้า และการทำต่อเนื่อง พบว่า ประเด็นของความเข้าใจที่คลาดเคลื่อนที่ต่อการเขียนบทสรุปและวิจารณ์ผลการทดลองมีการนำข้อมูลการทดลองมาเขียนพรรณนา คัดลอกทฤษฎี อธิบายวิธีการทดลอง คัดลอกงานเพื่อนและเขียนแบบไม่ระบุหน่วยของปริมาณ ตลอดจนโทษอุปกรณ์การทดลองและตนเอง ปริมาณความคลาดเคลื่อนเหล่านี้ลดลงอย่างต่อเนื่องจนไม่พบในครั้งสุดท้าย รวมทั้งรูปแบบการสอนดังกล่าวสามารถพัฒนาทักษะการเขียนบทสรุปและวิจารณ์ผลการทดลองทางวิทยาศาสตร์ของนักศึกษาทั้ง 3 กลุ่มได้สามารถให้กำหนดข้อมูลสำคัญได้มากกว่าร้อยละ 80 ในการทาซ้ำครั้งสุดท้ายได้th_TH
dc.description.sponsorshipมหาวิทยาลัยราชภัฎเชียงใหม่th_TH
dc.format.mediumApplication/pdfth_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherJournal of Education, Mahasarakham Universityth_TH
dc.rightsJournal of Education, Mahasarakham Universityth_TH
dc.subjectรายงานการทดลองทางวิทยาศาสตร์th_TH
dc.subjectการเขียนสรุปth_TH
dc.subjectความเข้าใจคลาดเคลื่อนth_TH
dc.subjectการแก้ไขด้วย การให้ข้อมูลย้อนกลับth_TH
dc.titleการให้ข้อมูลย้อนกลับเพื่อแก้ไขความเข้าใจที่คลาดเคลื่อนต่อการเขียน บทสรุปและวิจารณ์ผลการทดลองทางวิทยาศาสตร์th_TH
dc.title.alternativeFeedback Revision for Misunderstanding on Summary and Discussion Writing of Science Experimental Reportth_TH
dc.typeJournal Articleth_TH
Appears in Collections:Article

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Article.pdfบทความ512.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.