Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1327
Title: การพัฒนาระบบสารสนเทศตลาดแรงงานเพื่อการปฏิรูปการศึกษา
Authors: คมสัน, โกเสนตอ
Keywords: การพัฒนาระบบสารสนเทศ
ตลาดแรงงานเพื่อการปฏิรูปการศึกษา
Issue Date: 2560
Publisher: Chiang Mai Rajabhat University
Abstract: รายงานผลการวิจัย เรื่อง การพัฒนาระบบสารสนเทศตลาดแรงงานเพื่อปฏิรูป การศึกษา งานวิจัยนี้ได้รับเงินสนับสนุนจาก สำนักงานคณะกรรมการวิจัยแห่งชาติ ปีงบประมาณ 2560 โดยมีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อพัฒนาระบบสารสนเทศตลาดแรงงานในการ ปฏิรูปการศึกษา (2) เพื่อเป็นสื่อกลางตลาดแรงงานระหว่างผู้ประกอบการและผู้หางาน (3) เพื่อเก็บข้อมูลผู้สมัครงานและผปู้ระกอบการภาครัฐและเอกชน โดยผลมีการประเมินผลการดำเนินงาน ส่วนที่ 1) ผปู้ระกอบการ จำนวน 20 แห่งโดยมีการประเมิน 4 ด้าน คือ 1) ด้าน Functional Requirement Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.88,  SD 0.25) อยู่ในระดับ ดีมาก 2) ด้าน Functional Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.90,  SD 0.15) อยู่ในระดับ ดีมาก 3) ด้าน Usability Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.80,  SD 0.33) อยู่ในระดับ ดีมาก 4) ด้าน Security Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.84,  SD 0.21) อยู่ในระดับ ดีมาก และส่วนที่ 2) ผลการประเมิน ประสิทธิภาพของผู้สมัครงาน กลุ่มตัวอย่างผู้ใช้งานระบบ จ านวน 120 คน มีผลารประเมิน 4 ด้าน คือ 1) ด้าน Functional Requirement Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.26,  SD 0.68) อยู่ในระดับ ดี 2) ด้าน Functional Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.30,  SD 0.69) อยู่ในระดับ ดี 3) ด้าน Usability Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.23,  SD 0.68) อยู่ในระดับดี 4) ด้าน Security Test มีค่าเฉลี่ยรวม (  X 4.29,  SD 0.67) อยู่ในระดับ ดี และส่วนสุดท้ายคือ ผลการ ประเมินประสิทธิภาพความเสี่ยงภัยคุกคาม จากการแปลผลความหมายของความเสี่ยง จะมี ทั้งหมด 5 ด้าน โดยผลการประเมินภาพรวมมีโอกาศเกิดความเสี่ยงในด้านความปลอดภัยอยู่ใน ระดับต่ำ ทำให้มคีวามเชื่อมั่นต่อระบบความปลอดภัยในระดับปานกลาง
Description: This research was funded with the office of the National Research Council of Thailand (NRCT) of year 2016 with the purpose (1) To develop the labor market information system in education reform. (2) To mediate the labor market between entrepreneurs and job seekers. (3 to collect information for job applicants and entrepreneurs. This led to the development of software internationally. The result of 1) the use of teachers in each one of the five branches with a total average 1) Functional Requirement Test with a total average (  X 4.88, 0.25) in a very good level 2) Functional Test with a total average (  X 4.90, 0.15) in a very good level 3) Usability Test with a total average (  X 4.80, 0.33) in a very good 4) the Security Test average total (  X 4.84, 0.21) is very good and the second evaluation. The performance of the students were active users. Students who use a total of 200 peoples have assessing four areas 1) Functional Requirement Test average total (  X 4.26, 0.68) was good, 2) Functional Test with a total average (  X 4.30, 0.69) in the class. 3) Usability Test with the total average (  X 4.23, 0.68) was good 4) the Security Test average total (  X 4.29, 0.67) was good. And the last part Performance Assessment of Threats. There are five aspects of the interpretation of the meaning risk. Overall, there is a risk of a low level risk. The reliability of the security system is moderate.
URI: http://cmruir.cmru.ac.th/handle/123456789/1327
Appears in Collections:Research Report

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cover.pdfCover488.41 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract446.61 kBAdobe PDFView/Open
Content.pdfContent639.7 kBAdobe PDFView/Open
Chapter 1.pdfChapter 1466.63 kBAdobe PDFView/Open
Chapter 2.pdfChapter 2870.73 kBAdobe PDFView/Open
Chapter 3.pdfChapter 3886.29 kBAdobe PDFView/Open
Chapter 4.pdfChapter 44.05 MBAdobe PDFView/Open
Chapter 5.pdfChapter 5406.99 kBAdobe PDFView/Open
Bibliography.pdfBibliography544.04 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix530.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.